11 sposobów na skuteczną sprzedaż


Poniżej znajdziesz 11 Sposobów na rozpoczęcie rozmowy o produktach u waszych Znajomych, Rodziców, Wujków, Cioć czy choćby Dziadków lub Sąsiadów

1. NA FIRMĘ – Nim pokażemy katalog rodzinie mówimy np. “Słuchaj , mój kolega otwiera firmę, ma w ofercie świetne produkty chemii domowej, make up-u i perfumy. Zgodziłem się mu pomóc sprawdzić czy te produkty są na tyle dobre aby nimi handlować. Dostałem 30% stałego rabatu na nie i chciałbym, żebyśmy coś zamówili i przetestowali. Mogę na Ciebie liczyć?”

2. WIELKIE SPRZĄTANIE – Oferujemy pomoc przy sprzątaniu np. Mamie i używamy produktów mówiąc o nich np. “Kurczę, mamo… ten płyn do szyb to jakaś lipa, ile razy bym nie wycierał ciągle są smugi…” i proponujemy inny produkt. Tutaj można zastosować to praktycznie do wszystkiego, Fugi, tłuste plamy, płyn do naczyń. Bardziej zwariowani mogą ubrudzić swoją ulubioną, najlepszą koszulę i powiedzieć mamie, żeby to czymś odplamiła (żart).

3. Z POLECENIA – Przed pokazaniem produktów mówimy, że ktoś (np mama) używa tych produktów i jest bardzo zadowolona bo… i tutaj dodajemy np. “… bo nie zostawiają smug, nie niszczą tkanin, posiadają dużą ilość środków myjących produkcji niemieckiej.” I przechodzimy do katalogu. To tylko przykład, można też powiedzieć, że ładnie pachną i długo się utrzymują i przejść do perfum… tutaj jest dowolność a ja wam pokazuję jak elastycznie można używać tej metody.

4. OKAZJE – Świetna metoda, jeżeli wiemy, że zbliża się jakieś święto. Czy będą to urodziny, imieniny czy chociażby zbliżający się dzień matki… trzeba coś kupić. Więc po prostu pytamy “Słuchaj, a może ktoś ma niedługo urodziny? Mamy fajne perfumy w rewelacyjnych opakowaniach i butelkach. Wystarczy przeciągnąć wstążką i mamy gotowy prezent!” To samo można powiedzieć o zestawie SPA.

5. POTRZEBA – Podam kilka przykładów: Wchodzimy do domu, idziemy np do łazienki (niby za potrzebą) wychodzimy i mówimy “Widzę, że masz spory problem z fugami przy kafelkach, pewnie strasznie ciężko to domyć?” zazwyczaj otrzymujemy odpowiedź, że osoby próbowały już jakichś preparatów i nic nie pomogło i proponujemy nasz produkt, który na pewno da radę (sam sprawdzałem). Inny przykład, uporczywa plama na obrusie… zużyta skóra na kanapie, zmatowione przez czas metalowe elementy i ozdoby… Zatłuszczony okap kuchenny…możliwości jest multum, trzeba tylko wykazać się pomysłem i elastycznością dobrania potrzeby do danej osoby.

6. KUP I OCEŃ – Moim zdaniem najlepsza metoda na osoby z twardym podejściem do produktów. Ludzie uważają, że znaleźli już produkt.. według nich jest najlepszy, sprawdza się i nie chcą innego lub mają stereotypowe podejście i uważają, że jak nie jest na nim napisane CIF, PRONTO czy LUDWIK to jest to jakaś podróbka. Kupujemy w takim przypadku produkty, ważne aby to były najlepsze produkty w firmie np. Preparat do szyb kominkowych i piekarników, Odtłuszczacz, Odplamiacz lub Płyn do powierzchni silnie zabrudzonych i dajemy go osobie mówiąc “Słuchaj, nie musisz mi za to nic płacić, przetestuj sobie te produkty, jak Ci się spodobają to je ode mnie weźmiesz i się rozliczymy wtedy, a jak nie to je zabiorę i nie ma tematu”. Kupując najlepsze produkty w firmie naprawdę nie ma szans, żeby ktoś się do nich nie przekonał.

7. CHODZĄCA REKLAMA – Przed wejściem do kogoś psikamy na siebie perfumami, tutaj fajnie by było zaznaczyć aby były to jakieś popularne zapachy, które podobają się większości ludzi. Zawsze pada wtedy kwestia lub pytanie, że ładnie pachniemy i co to za perfum, lub skąd go mamy. Świetny sposób na rozpoczęcie rozmowy o perfumach. “Podoba Ci się? Mam fajny dostęp do ciekawych perfum, chciałbym Ci je pokazać.”

8. OMAWIANIE KATALOGU – Mówimy, że kolega handluje produktami i mamy od niego katalog na kilka dni (trzeba podkreślić, że na kilka dni bo to jakby zmusza ludzi do skorzystania z okazji).

9. TRYB OZNAJMUJĄCY – “Chciałbym…. Ponieważ…” – Wchodząc do kogoś zaczynamy temat: “Cześć , słuchaj, mam dostęp do fajnych produktów w niskich cenach,chciałbym Ci je pokazać ponieważ uważam, że są one naprawdę świetne a ponadto używa ich moja mama.” To jest przykład użycia trybu oznajmującego razem z metodą “z polecenia”.

10. AUTORYTET – Możemy powiedzieć, że produkty używane są na Polsat Cafe w programie Fabryka Urody i mamy dostęp do tych produktów a nie są one tak po prostu sprzedawane w sklepach.

11. REKOMENDACJA – Pokazujemy produkty i mówimy: “Słuchaj, jak pokażesz to koleżankom w pracy i coś zamówią to dam Ci 10 % rabatu”. Można to stosować elastycznie,zależy od tego jak duże zamówienie ta osoba wam “nakręci” można dać, 10,20,30% rabatu. Np. “Słuchaj, jak załatwisz mi na to odbiorców u siebie w pracy lub u sąsiadek to dam Ci to totalnie bez marży czyli 30% taniej.”